Search
Close this search box.

Regulamin Organizacyjny HeyMed Clinic

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego HeyMed Clinic w wersji pdf do pobrania dostępny jest tutaj

Rozdział I Postanowienia Ogólne
§1
Regulamin organizacyjny jest ustanowiony dla podmiotu wykonującego działalność
leczniczą, działającego pod firmą „HeyMed Agata Kasprzyk” z siedzibą we
Wrocławiu, ul. Nowowiejska 5/2U, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd
Rejonowy we Wrocławiu, V Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS 0000347997, NIP: 8951830544, REGON: 020721296, zwaną
dalej podmiotem leczniczym lub centrum medycznym.
§2
Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w przedsiębiorstwie pod nazwą
„HeyMed Clinic” (zgodnie z rozumieniem ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo
przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292 i 1495).
§3
Podmiot leczniczy jest wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność
Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego– nr księgi rejestrowej
000000228324, oznaczenie organu rejestrowego W-02.
§4
Podmiot leczniczy działa na podstawie:
1. Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. 2020.295 t.
j z dnia 2020.02.25)
2. Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta (Dz. U. 2020.849 tj. z dnia 2020.05.13)
3. Niniejszego Regulaminu organizacyjnego
4. Innych przepisów dotyczących spółek, podmiotów leczniczych oraz innych
obowiązujących przepisów dotyczących ochrony zdrowia i przepisów
wydanych na ich podstawie.
§5
1. Niniejszy regulamin organizacyjny – stosownie do postanowień́ art. 24 ustawy
z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( Dz.U.2020.295) – określa
sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy,
a w szczególności:
a) Cele i zadania podmiotu leczniczego;
b) Strukturę̨ organizacyjną podmiotu leczniczego;
c) Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń
zdrowotnych;
d) Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
e) Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem
właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub
komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego;
f) Organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek
organizacyjnych podmiotu leczniczego oraz warunki współdziałania tych
jednostek lub komórek organizacyjnych dla zapewnienia sprawnego i
efektywnego funkcjonowania podmiotu;
g) Wysokość́ opłaty za udostepnienie dokumentacji medycznej ustalonej w
sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o
prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
h) Organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku
pobierania opłat;
i) wysokość́ opłat za udzielane świadczenia zdrowotne;
j) Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi podmiotu
leczniczego;
k) Prawa i obowiązki pacjenta;
l) Tryb składania skarg i wniosków.
2. Regulamin obowiązuje:
a) Wszystkie osoby zatrudnione w podmiocie leczniczym, niezależnie od
formy prawnej zatrudnienia;
b) Wszystkich pacjentów i opiekunów pacjentów, którym są̨ udzielane
świadczenia zdrowotne.

Rozdział II Cele i Zadania

§1
1. Głównym celem HeyMed Clinic jest podejmowanie działań na rzecz ochrony i
poprawy stanu zdrowia ludności poprzez organizowanie i prowadzenie
działalności leczniczej i profilaktycznej
2. Działalność lecznicza polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych, które
mogą być udzielane bezpośrednio na miejscu lub za pośrednictwem
systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3
ust. 1 u. d. l (patrz rozdział VII paragraf 2).
§2
Cele i zadania Centrum Medycznego HeyMed Clinic:
a) Udzielanie świadczeń zdrowotnych ze szczególnym uwzględnieniem
bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta;
b) Udzielanie świadczeń wysokospecjalistycznych przez kadrę medyczną
mającą odpowiednie kwalifikacje i prawo wykonywania zawodu z
zastosowaniem nowoczesnych technologii medycznych, w szczególności
udzielanie świadczeń z zakresu chirurgii ogólnej, proktologii, medycyny
estetycznej, ginekologii estetycznej, medycyny rodzinnej, fizjoterapii
uroginekologicznej i urologicznej, fizjoterapii stomatologicznej, medycyny
bólu, obesitologii, medycyny regeneracyjnej, urologii estetycznej oraz
dermatologii;
c) Orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia;
d) Zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług;
e) Prowadzenie na bieżąco obowiązującej dokumentacji medycznej;
f) Stałe, systematyczne podnoszenie wiedzy i umiejętności zawodowych;
g) Przestrzeganie etyki zawodowej;
h) Zapewnianie nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod leczniczych;
i) Stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego będącego pod stałym
nadzorem technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy
jakości;
j) Przestrzeganie praw pacjentów ze szczególnym uwzględnieniem ich
bezpieczeństwa;
k) Stosowanie się do zarządzeń i instrukcji właścicieli przedsiębiorstwa;
l) Działania promujące profilaktykę zdrowia i edukację zdrowotną;
m) Inne zadania zlecone przez Managera.

Rozdział III Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

1. Świadczenia zdrowotne udzielane są w siedzibie przedsiębiorstwa podmiotu
leczniczego: ul. Nowowiejska 5/2U, 50-314 Wrocław.
2. Usługi medyczne świadczone są od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-
19:00.
3. W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów
teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń
jest miejsce przebywania osób udzielających tych świadczeń.

Rozdział IV Warunki udzielania świadczeń

§1
1. HeyMed Clinic udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie, według aktualnego
cennika.
2. Ceny usług dostępne są na stronie www.heymed.pl , telefonicznie lub
osobiście w recepcji Centrum.
3. HeyMed Clinic udziela świadczeń zdrowotnych z należytą starannością i
poszanowaniem praw pacjenta, zgodnie z zasadami etyki lekarskiej oraz
wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej.
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są przez osoby spełniające wymagania
określone we właściwych przepisach prawa, potwierdzone stosownymi
dyplomami, certyfikatami i zaświadczeniami.
5. Lista specjalistów współpracujących z Centrum jest dostępna na stronie
www.heymed.pl
§2

1. Rejestracja pacjentów jest możliwa osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem
osoby trzeciej lub drogą elektroniczną. Podczas rejestracji pacjent ustala datę i
godzinę wizyty zgodnie z harmonogramem przyjęć danego specjalisty.
2. Pacjent ustala termin wizyty lub zabiegu z pracownikiem recepcji spośród
dostępnych miejsc oferowanych przez recepcjonistkę.
3. Aby dokonać rezerwacji pacjent podaje swoje dane: imię, nazwisko, telefon
kontaktowy, adres email, PESEL, adres zamieszkania.
4. Dokonanie rezerwacji terminu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego
regulaminu.
5. Celem potwierdzenia wizyty pacjent otrzymuje SMS/ Email potwierdzający
rezerwację oraz przypominający o zarezerwowanym terminie.
6. Rezerwacja terminu wizyty nie jest równoznaczna z jej potwierdzeniem.
7. Anulowanie terminu rezerwacji jest możliwe na 24h przed zaplanowanym
terminem.
8. W przypadku braku kontaktu z pacjentem oraz braku potwierdzenia rezerwacji
CM HeyMed Clinic zastrzega sobie prawo do anulowania wizyty.
9. CM HeyMed Clinic zastrzega sobie prawo do konieczności wniesienia
przedpłaty przez pacjenta lub osobę rezerwującą termin w pełnej kwocie za
wizytę lub zabieg w poniższych przypadkach:
a) Dwukrotne, następujące po sobie kalendarzowo anulowanie, rezygnacja lub
niestawienie się na umówioną i potwierdzoną wcześniej rezerwację;
b) Wielokrotne zmiany terminu rezerwacji;
c) Brak kontaktu z pacjentem lub opiekunem pacjenta oraz brak potwierdzenia
terminu rezerwacji
d) Zbyt późne anulowanie lub zmiana terminu wcześniej potwierdzonej
rezerwacji (minimalny czas na anulowanie lub zmianę terminu wynosi 24h
przed datą wizyty).
10.Przedpłata za wizytę lub zabieg dokonywana jest osobiście (gotówką lub kartą
płatniczą) albo przelewem bankowym na wskazane konto. Potwierdzenie
dokonania przelewu należy przesłać na adres: recepcja@heymed.pl
11.W przypadku nieodnotowania przedpłaty Centrum HeyMed Clinic jest
uprawnione do odwołania rezerwacji terminu.
12.CM HeyMed Clinic zastrzega sobie prawo odwołania rezerwacji wyłącznie w
wyjątkowych okolicznościach, gdy przyczyny np. awarii są niezależne od
placówki. W takim przypadku recepcja Centrum proponuje nowy termin z
uwzględnieniem możliwości czasowych pacjenta.
13.Pacjent ma prawo wyboru specjalisty spośród lekarzy pracujących w Centrum
HeyMed Clinic, przy czym kontynuacja leczenia powinna być realizowana u
lekarza, który rozpoczął diagnostykę i proces terapeutyczny.
14.Każdy pacjent może uzyskać w recepcji CM HeyMed Clinic informacje o
a) Dacie i godzinie świadczenia
b) Informacje o świadczeniach udzielanych w CM HeyMed Clinic
c) Formach i terminach zapisu na świadczenia oraz czasu oczekiwania na
wizytę lub zabieg.
d) Wymaganych dokumentach oraz wyników badań niezbędnych do odbycia
wizyty lub zabiegu.
e) Zasad udostępniania dokumentacji medycznej.
15.Pacjent zobowiązany jest do zgłaszania się do recepcji Centrum w ustalonym
terminie. Ze względów organizacyjnych konieczne jest punktualne przybycie.
W przypadku spóźnienia powyżej 10 minut lekarz ma prawo skrócić czas
wizyty lub odmówić realizacji świadczenia ze wskazaniem innego terminu
realizacji usługi.
16.Gdy Pacjent nie może stawić się w ustalonym terminie lub zrezygnował ze
świadczenia, jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie
pracownika recepcji.
17.W przypadku zmiany terminu udzielania świadczenia z powodu wyjątkowych
okoliczności, które uniemożliwiają realizację usługi, pracownik recepcji
najszybciej jak to możliwe informuje pacjenta o zmianie terminu i uzgadnia z
pacjentem nowy termin udzielenia świadczenia.
18.Pacjent przed udzieleniem konkretnego świadczenia zdrowotnego może
zostać zobowiązany do przedstawienia wyników badań lub odbycia konsultacji
kwalifikacyjnej.
19.Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem,
według ustalonej kolejności w godzinach pracy CM HeyMed Clinic.
20.CM HeyMed Clinic udziela świadczeń zdrowotnych od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00-19:00.
21.Świadczenia zdrowotne w przypadkach nagłych, zagrożenia życia lub zdrowia
pacjenta udzielane są niezwłocznie.
Rozdział VI Zakres udzielanych świadczeń
Centrum Medyczne HeyMed Clinic udziela odpłatnie świadczeń zdrowotnych w
zakresie:
a) Świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej;
b) Badania diagnostyczne wykonywane w celu rozpoznania stanu zdrowia i
ustalenia dalszego planu leczenia;
c) Profilaktyczne świadczenia zdrowotne.

 

Rozdział VII Struktura organizacyjna podmiotu
§1
Strukturę organizacyjną Centrum Medycznego HeyMed Clinic tworzą następujące
jednostki i komórki organizacyjne:

1 Poradnia chirurgii ogólnej 1500 05 chirurgia ogólna
2 Poradnia proktologiczna 1506 05 chirurgia ogólna
3 Poradnia medycyny bólu 1222 22 neurologia
4 Poradnia rehabilitacyjna 1300 105 fizjoterapia
5 Poradnia dermatologiczna 1200 09 dermatologia i
wenerologia
6 Poradnia urologiczna 1640 34 urologia
7 Poradnia chirurgii plastycznej 1550 41 chirurgia plastyczna
8 Poradnia ginekologiczna 1450 29 położnictwo i
ginekologia
9 Poradnia internistyczna 1000 07 choroby wew., 16
medycyna rodzinna
10 Poradnia chirurgii naczyniowej 1530 39 chirurgia naczyniowa
11 Poradnia ortopedyczna 1580
25 ortopedia i
traumatologia narządu
ruchu
§2
Pozostałe jednostki HeyMed Clinic:
1. Rejestracja
2. Manager

Rozdział VIII Organizacja i Zadania Komórek Organizacyjnych
§1
Do zadań komórek organizacyjnych należy sprawowanie kompleksowej opieki nad
pacjentami, udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie specjalistycznej opieki
zdrowotnej i przeprowadzanie badań diagnostycznych, zabiegów diagnostycznych i
leczniczych. Zakres obowiązków osób wchodzących w skład personelu HeyMed 
Clinic określony jest we właściwej umowie zawartej przez osobę personelu z firmą 
„HeyMed Agata Kasprzyk”.

§2
Zadania Recepcji HeyMed Clinic:
1. Bezpośrednia i telefoniczna obsługa pacjentów zgodnie z ustalonym
standardem obsługi pacjenta.
2. Obsługa poczty elektronicznej.
3. Udzielanie pełnych informacji o usługach i produktach dostępnych w HeyMed
Clinic.
4. Uzupełnianie oraz aktualizacja danych pacjenta w systemie medycznym
5. Identyfikacja pacjentów zgłaszających się na wizyty, badania i zabiegi na
podstawie dokumentu tożsamości.
6. Świadczenie usług na jak najwyższym poziomie w celu budowania marki i
zaufania do firmy.
7. Współtworzenie kultury organizacyjnej firmy poprzez dzielenie się
doświadczeniami i pomysłami ze współpracownikami.
8. Godne reprezentowanie firmy w kontaktach z zewnętrznymi dostawcami
usług, firmami współpracującymi a także w trakcie szkoleń, konferencji oraz
działań i wydarzeń promujących Centrum Medyczne.
9. Przekazywanie reklamacji i skarg pacjentów przełożonemu, zgodnie z przyjętą
procedurą.
10.Raportowanie do bezpośredniego przełożonego o przebiegu i wynikach
wykonywanej pracy oraz napotkanych trudnościach.
11. Realizacja bieżących zadań zleconych przez przełożonego lub wynikających
z tygodniowego toku pracy.
12. Współpraca z pozostałymi pracownikami Centrum, kształtowanie przychylnej i
życzliwej atmosfery w miejscu pracy.
13. Koordynacja opieki zdrowotnej nad pacjentem
14. Zapewnianie dostępu personelu medycznego do obowiązujących w Centrum
formularzy z którymi należy zapoznać pacjenta.
15. Udostępnianie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa.
16. Odpowiedzialność za dbanie o prawidłowy obieg korespondencji w Centrum.
17. Odpowiedzialność za czystość, bezpieczeństwo i higienę pomieszczeń
użytkowych Centrum.
§3
Obowiązki lekarza obejmują:
1. Udzielanie świadczeń zdrowotnych (w tym przeprowadzanie szczegółowego
wywiadu i badania przedmiotowego, określenie rozpoznania choroby,
problemu zdrowotnego lub urazu oraz ustalenie planu leczenia)
2. Uzyskiwanie zgody pacjenta lub osoby trzeciej na przeprowadzenie procedury
medycznej.
3. W razie potrzeby wystawienie skierowania, recepty, zlecenia na wyroby
medyczne, zaświadczenia o stanie zdrowia.
4. Udzielanie pełnej i wyczerpującej informacji na temat wykonywanej procedury
medycznej, w tym o możliwych powikłaniach.
5. Rzetelne prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa i wewnętrznymi procedurami.
§4
Obowiązki pielęgniarki obejmują̨:
1. Sprawowanie opieki pielęgniarskiej nad pacjentem przebywającym na terenie
Centrum.
2. Przygotowanie pacjenta do badań diagnostycznych i zabiegów.
3. Realizacja zaleceń lekarskich w procesie diagnostyki i leczenia.
4. Zapewnienie pacjentowi bezpieczeństwa, udzielanie pierwszej pomocy oraz
dokumentowanie udzielanych świadczeń.
§5
Pracownicy oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące jakiekolwiek usługi na
rzecz HeyMed Clinic zobowiązane są do współpracy dla zapewnienia sprawnego i
efektywnego funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym oraz administracyjno- gospodarczym.

Rozdział IX Przebieg procesu udzielania świadczeń
§1
1. Centrum Medyczne HeyMed Clinic jest czynne od poniedziałku do piątku, w
godzinach 8:00-19:00.
2. Centrum Medyczne HeyMed Clinic udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie.
3. Wysokość opłat w Cenniku jest ustalana na podstawie rzeczywistych kosztów
udzielaniach świadczeń zdrowotnych.
4. Aktualny cennik jest dostępny w recepcji Centrum oraz na stronie
www.heymed.pl w zakładce „Cennik”.
§2
1. Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zdrowotnego otrzymuje
informację o cenie świadczenia.
2. Odpłatności za świadczenia realizowane są na podstawie indywidualnego
rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi.
3. Pacjent uiszcza opłatę po zakończonej konsultacji lub zabiegu.
4. Ostateczna cena świadczenia może ulec zmianie podczas konsultacji
kwalifikującej do zabiegu. O ostatecznych kosztach decyduje lekarz i uzgadnia
je z pacjentem przed przystąpieniem do udzielania świadczenia.
5. Koszt świadczenia zależy od ilości zużycia materiałów oraz leków, czasu
trwania zabiegu, rozległości obszaru poddawanego procedurze oraz udziału
personelu asystującego przy zabiegu.
6. Dokument zgody na zabieg zawiera informację o ustalonej cenie świadczenia
oraz potwierdzający ustalenie podpis lekarza i pacjenta.
7. Lekarz ma prawo odmówić realizacji świadczenia zdrowotnego, w
szczególności w przypadku, gdy pacjent:
a) wykazuje nierealne oczekiwania co do planowanego zabiegu, operacji lub
innej procedury medycznej;
b) nie zastosował się do zaleceń przed zabiegiem, operacją lub inną procedurą
medyczną;
c) jest agresywny, pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających;
d) nie akceptuje oświadczenia zgody na zabieg, operację, inną procedurę
medyczną i odmawia podpisania formularza zgody;
e) odmawia podania danych osobowych wymaganych do prawidłowej realizacji
świadczenia zgodnie z przepisami prawa;
f) nie zachowuje zasad higieny osobistej;
g) zakłóca porządek przyjęć (np. spóźnienie przekraczające czas rezerwacji).
§3
Karta podarunkowa
1. Nabycie karty upominkowej jest możliwe w recepcji CM HeyMed Clinic lub
przez stronę www.heymed.pl/kartapodarunkowa
2. Centrum Medyczne HeyMed Clinic zobowiązuje do zapewnienia możliwości
realizacji zakupionej karty podarunkowej w ciągu 6 miesięcy od daty zakupu.
3. Zakup karty podarunkowej nie podlega żadnym upustom i rabatom.
4. Opłata za kartę podarunkową może zostać dokonana w gotówce, kartą
płatniczą lub przelewem.
5. W przypadku płatności przelewem Nabywca zobowiązuje się do dokonania
płatności na wskazany przez Centrum rachunek bankowy oraz przesłania
potwierdzenia dokonania przelewu. Po zaksięgowaniu wpłaty, recepcja
Centrum ustala z Nabywcą sposób odbioru karty podarunkowej.
6. Karta podarunkowa może zostać przesłana pocztą za potwierdzeniem odbioru
i na wskazany przez Nabywcę adres. Koszt przesyłki pokrywa Nabywca. W
przypadku odbioru przesyłki pod wskazanym przez Nabywcę adresem
przyjmuje się, że przesyłka została doręczona prawidłowo.
7. Karta podarunkowa jest wystawiana na osobę indywidualną i może być
wykorzystana wyłącznie przez tą osobę.
8. CM HeyMed Clinic nie wystawia kart podarunkowych na okaziciela.
9. Minimalna wartość karty podarunkowej wynosi 250,00 zł.
10. Wraz z kartą podarunkową Nabywca otrzymuje paragon.
11. Po wykorzystaniu dostępnych na karcie środków traci ona swoją ważność.
12. Nabywca przez zakup karty podarunkowej oświadcza, że zapoznał się z
niniejszym regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać. Nabywca jest
zobowiązany również do poinformowania Posiadacza (osoby obdarowanej) o
możliwości zapoznania się z regulaminem HeyMed Clinic.
13. Karta podarunkowa jest ważna 6 miesięcy od daty zakupu. Okres ważności
nie może zostać przedłużony.
14. W przypadku, gdy wartość opłaty z wykorzystaniem karty podarunkowej jest
niższa od wartości zapisanej na karcie Posiadaczowi nie przysługuje prawo
otrzymania reszty niewykorzystanych środków pieniężnych. Pozostała kwota
jest możliwa do wykorzystania w okresie ważności karty podarunkowej.
15. W przypadku, gdy wartość opłaty jest z wykorzystaniem karty podarunkowej
jest wyższa od wartości zapisanej w karcie Posiadacz jest zobowiązany do
dopłaty należnej różnicy (gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym
na wskazane konto).
16. Karta podarunkowa oraz wpłacone środku nie podlega zwrotowi.
17. Karta podarunkowa nie podlega wymianie na gotówkę.
18. Centrum Medyczne HeyMed Clinic zastrzega sobie prawo do odmowy
realizacji karty podarunkowej w poniższych przypadkach:
a) Uszkodzenie karty uniemożliwiające odczytanie danych zawartych na karcie
b) Upływ terminu ważności karty podarunkowej
c) Brak wystarczającej kwoty na karcie podarunkowej w sytuacji, gdy Posiadacz
oświadczy, że nie pokryje brakującej części opłaty.
19. CM HeyMed Clinic nie odpowiada za sytuacje niezależne od organizacji pracy
Centrum (np. awaria systemu informatycznego, awaria prądu itp.)
20. CM HeyMed Clinic nie ponosi odpowiedzialności za karty podarunkowe od
momentu ich wydania Nabywcy, w tym za kradzież, utratę lub uszkodzenie
karty. Nabywca lub Posiadacz karty nie będą zgłaszać Centrum żadnych
roszczeń z tytułu uszkodzenia, utraty lub kradzieży karty.
21.Wszelkie reklamacje związane z kartami podarunkowymi składa się drogą
mailową na adres: biuro@heymed.pl
22. Karta podarunkowa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie jest
kartą płatniczą ani elektronicznym narzędziem płatniczym.
23. W przypadku karty podarunkowej zastosowanie ma ustawa z dnia 19 sierpnia
2011 r. o usługach płatniczych.
24. Wszelkie sprawy nieregulowane niniejszym regulaminem mają zastosowanie
przepisy Kodeksu Cywilnego.
25. Treść regulaminu jest dostępna na stronie www.heymed.pl oraz w recepcji
Centrum pod nr telefonu 602 241 594.
26.Centrum Medyczne HeyMed Clinic zastrzega sobie prawo do zmian w
niniejszym regulaminie a wszelkie dokonane w nim zmiany obowiązują od
daty wprowadzenia i publikacji na stronie www.heymed.pl. Wprowadzone
zmiany nie będą miały zastosowania w przypadku kart podarunkowych
wydanych do dnia zmiany regulaminu. 

Rozdział X Dokumentacja medyczna i warunki jej udostępniania
§1
1. Centrum Medyczne HeyMed Clinic prowadzi dokumentację medyczną osób
korzystających z usług Centrum oraz zapewnia ochronę i poufność danych
zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa. Dokumentacja medyczna zawiera dane pacjenta
szczególnie wrażliwe. Ochrona tych danych przed osobami trzecimi,
nieposiadającym upoważnienia do zapoznania się ze stanem zdrowia
pacjenta, stanowi jedno z istotnych zadań CM HeyMed Clinic.
2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w CM HeyMed Clinic w formie
papierowej i elektronicznej przy wykorzystaniu specjalistycznego systemu
teleinformatycznego dostosowanego do operacji związanych z
przetwarzaniem danych osobowych. System teleinformatyczny dostarczany
jest przed dostawcę zewnętrznego, który gwarantuje odpowiednie
zabezpieczenie danych zawartych w dokumentacji medycznej. CM HeyMed
Clinic stosuje środki organizacyjne i techniczne zapewniające ochronę danych
osobowych, w tym tworzenie kopii zapasowych danych („backup”) na
osobnym serwerze.
§2
1. Centrum Medyczne HeyMed Clinic udostępnia dokumentację medyczną:
a) Pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie
upoważnionej przez pacjenta, przy czym w razie śmierci pacjenta, prawo
wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez
pacjenta. Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana
osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili
zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja
medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu
sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia;
b) Podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta
jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
c) Organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom
samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i
wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty
ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
d) W zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra
właściwego ds. zdrowia oraz podmiotom wymienionym w odrębnych
przepisach;
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniona na zasadach określonych w
odpowiednich postanowieniach Ustawy o prawach pacjenta.
3. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie
poufności i ochrony danych osobowych.
4. Centrum Medyczne HeyMed Clinic, udostępnia dokumentację medyczną
wyłącznie podmiotom uprawnionym na mocy stosownych przepisów w
następujący sposób:
a) Do wglądu w miejscu udzielania świadczeń (siedzibie podmiotu
leczniczego);
b) Poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii;
c) Poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem
zwrotu po wykorzystaniu, jeśli uprawniony organ lub podmiot żąda
udostepnienia oryginału tej dokumentacji, po uprzednim sporządzeniu i
pozostawieniu w podmiocie leczniczym uwierzytelnionego odpisu lub
bardzo czytelnej uwierzytelnionej kserokopii tej dokumentacji;
d) Za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
e) Na informatycznym nośniku danych.
§3
1. CM HeyMed Clinic może pobierać opłaty za wydanie dokumentacji
medycznej. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji
medycznej:
a) Pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w
żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w art. 27 ust.1 pkt 2 i 5 oraz
ust. 3 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
b) W związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją ds. orzekania o
zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1 cyt. Ustawy.
c) Agencji Oceny Technologii i Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych.
2. Opłatę za udostępnienie dokumentacji medycznej w przypadkach, o których
mowa w ust. 1, ustala podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych.
Maksymalna wysokość opłaty za:
a) Jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może
przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.
b) Jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może
przekraczać 0,00007 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale.
c) Udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku
danych nie może przekraczać 0,0004 przeciętnego wynagrodzenia w
poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu
Statystycznego w dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor
Polski” na rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od
pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło
ogłoszenie.
3. Wysokość́ aktualnie obowiązującej opłaty podawana jest do wiadomości
pracowników Centrum, pacjentów oraz osób trzecich, poprzez umieszczenie
informacji w Recepcji oraz na stronie internetowej Centrum.
4. Manager Centrum może określić wysokość kwoty, poniżej której opłata nie jest
pobierana.
5. Odmowa wydania dokumentacji wymaga zachowania formy pisemnej wraz z
podaniem przyczyny.
6. Osoby z Personelu Centrum Medycznego HeyMed Clinic, mające dostęp do
dokumentacji medycznej w ramach obowiązków służbowych, posiadają
upoważnienie do przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumentacji
medycznej, indywidualny login i hasło, za pomocą których uzyskują wgląd w
dokumentację medyczną.
§4
1. Za udostępnienie dokumentacji medycznej do wglądu w siedzibie CM HeyMed
Clinic nie jest pobierana opłata.
2. Dokumentacja powinna być pacjentom udostępniona niezwłocznie, termin
przeglądania dokumentacji medycznej wyznacza Centrum w uzgodnieniu z
pacjentem z uwzględnieniem miejsca przechowywania dokumentacji
medycznej oraz możliwości lokalowych – wolnego gabinetu lub innego
pomieszczenia dostępnego dla pacjenta na czas przeglądania dokumentacji
medycznej, aby zachować́ intymność.
3. Przeglądanie dokumentacji medycznej odbywa się̨ w obecności pracownika
Centrum.
4. Osoba przeglądająca dokumentację medyczną ma prawo robić notatki oraz
sporządzać fotokopie, za pomocą̨ własnego sprzętu technicznego.
§5
1. Wyniki badań pacjentów są dostępne do pobrania:
a) W wersji papierowej w Recepcji CM HeyMed Clinic po okazaniu
dokumentu tożsamości.
b) W wersji elektronicznej, w formie pliku PDF zabezpieczonego hasłem po
wcześniejszym złożeniu wniosku o wydanie dokumentacji drogą
elektroniczną.
§6
1. Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby
uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamość osoby odbierającej dokumentację z
danymi wnioskodawcy.
2. Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym
podpisem na Karcie wydania dokumentacji.
3. Na wniosek osoby uprawnionej dokumentacja może zostać przesłana
pocztową przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku
na formularzu wydania dokumentacji należy odnotować nr nadawczy i
załączyć potwierdzenie nadania oraz zwrotne potwierdzenie odbioru.

Rozdział XI Prawa i obowiązki pacjenta
§1
Centrum Medyczne HeyMed Clinic, w tym osoby współpracujące z Centrum,
wykonujące zawód medyczny oraz inne osoby uczestniczące w procesie
udzielania świadczeń zdrowotnych są zobowiązane do przestrzegania Praw
Pacjenta określonych w Ustawie.
1. Pacjent ma prawo w szczególności do:
a) Informacji o prawach pacjenta
b) Informacji o swoim stanie zdrowia
c) Informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych realizowanych
przez Centrum
d) Wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub
odmowy takiej zgody, po uzyskaniu informacji o swoim stanie zdrowia
e) Świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną
f) Świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością, zgodnie z
zasadami etyki zawodowej
g) Zachowania tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym
udzielające mu świadczeń zdrowotnych, uzyskanych w związku z
wykonywaniem zawodu medycznego (z zastrzeżeniem ograniczeń w
obowiązku zachowania tajemnicy w przypadkach określonych w Ustawie o
prawach pacjenta)
h) Wyrażenia zgody na udzielanie informacji o swoim stanie zdrowia innym
osobom
i) Poszanowania intymności i godności
j) Dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej udzielonych świadczeń
zdrowotnych.
§2
Obowiązki pacjenta oraz przepisy porządkowe CM HeyMed Clinic
1. Centrum Medyczne HeyMed Clinic zastrzega sobie prawo do odmowy
wykonania usługi w przypadku, gdy:
a) Pacjent odmawia podania danych do rejestracji wizyty lub zabiegu
b) Pacjent jest w stanie nietrzeźwym
c) Występuje przeciwwskazanie do zabiegu
d) Pacjent nie jest przygotowany do zabiegu i nie zachował zasad higieny.
2. Na terenie Centrum obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i
spożywania napojów alkoholowych oraz zażywania środków odurzających.
3. Każdy pacjent korzystający z usług Centrum zobowiązany jest do
przestrzegania Regulaminu Centrum, w tym także zasad porządkowych
obowiązujących w placówce, a niewynikających bezpośrednio z treści
Regulaminu, również przekazywanych ustnie przez pracowników Centrum.
4. Dokonanie rezerwacji jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
5. Pacjent CM HeyMed Clinic jest zobowiązany w szczególności do:
a) Stosowania się do wskazówek i zaleceń lekarzy, pielęgniarek oraz
pozostałego Personelu Centrum w zakresie terapeutycznodiagnostycznym oraz w sprawach organizacyjnych i administracyjnych;
b) Przestrzegania zakazu palenia tytoniu, spożywania alkoholu lub środków
odurzających na terenie Centrum;
c) Przestrzegania zasad higieny osobistej;
d) Stosowania się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu
pożarowym;
e) Poszanowania mienia będącego własnością Centrum oraz należącego do
innych pacjentów, jak również do zachowania czystości w
pomieszczeniach z których korzystają (za zniszczenia i kradzieże mienia
pacjenci ponoszą odpowiedzialność na zasadach ogólnych);
f) Zachowywania się̨ w sposób nie zakłócający pracy Centrum, z
poszanowaniem godności i prywatności innych pacjentów oraz Personelu.
6. Pacjenci Centrum Medycznego HeyMed Clinic nie mogą:
a) samowolnie korzystać ze sprzętów i aparatury służących do realizacji
świadczeń;
b) samodzielnie uruchamiać i wyłączać aparatury medycznej;
c) wchodzić do pomieszczeń, w których realizowane są świadczenia bez
zgody personelu Centrum;
d) Zakłócać realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.
§3
1. Każdy pacjent korzystający z usług CM HeyMed Clinic ma obowiązek
przestrzegania przepisów niniejszego regulaminu z uwzględnieniem
późniejszych zmian w jego treści, które nastąpiły po dniu złożenia
oświadczenia.
2. Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący wszelkie
dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest na stronie www.heymed.pl
oraz w recepcji.

Rozdział XII Wnioski, skargi, reklamacje
§1
1. Pacjenci mogą składać skargi, wnioski i reklamacje dotyczące działalności
Centrum za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@heymed.pl
lub na adres: HeyMed Clinic, ul. Nowowiejska 5/2U 50-314 Wrocław. W piśmie
należy wskazać: dane identyfikujące składającego wniosek, rodzaj wykonanej
usługi, z podaniem daty jej wykonania, opis wykonanej usługi, żądanie
pacjenta.
2. Skargi/ wnioski/ reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych od
daty otrzymania pisma. W przypadku braku możliwości uzyskania stosownych
wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy,
np. urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym
terminie. O ewentualnym opóźnieniu pacjent zostanie niezwłocznie
powiadomiony. 

Rozdział XIII Bezpieczeństwo danych osobowych Centrum Medycznego
HeyMed Clinic

1. Administratorem Danych Osobowych Pacjentów jest Centrum Medyczne
HeyMed Clinic, ul. Nowowiejska 5/2U, 50-314 Wrocław, NIP: 8951830544,
REGON: 020721296.
2. Administrator przetwarza dane osobowe pacjentów w celu udzielania
świadczeń zdrowotnych, w tym prowadzenia dokumentacji medycznej oraz
zarządzania procesem udzielania świadczeń.
3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte
są w Polityce Prywatności (dostępne w miejscu udzielania świadczeń lub na
stronie Centrum).
4. CM HeyMed Clinic stosuje monitoring wizyjny w pomieszczeniach
ogólnodostępnych (poczekalnia) oraz na terenie otaczającym placówkę.
5. Monitoring wizyjny jest stosowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa
pacjentów i personelu placówki a także ochrony mienia Centrum.
6. Centrum Medyczne HeyMed Clinic stosuje oznaczenia wewnątrz i na
zewnątrz placówki informujące o monitoringu wizyjnym.

Rozdział XIV Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają
przepisy Ustawy o działalności leczniczej, Ustawy o prawach pacjenta,
kodeksu cywilnego oraz inne stosowne przepisy prawa.
2. Każdy pacjent ma prawo do dostępu i wglądu do Regulaminu i cennika usług.
3. Regulamin może ulegać zmianie. Każda aktualizacja Regulaminu jest
publikowana na stronie www.heymed.pl
4. Ewentualne spory pomiędzy Centrum Medycznym HeyMed Clinic a
pacjentem będą rozstrzygane przez Sądy powszechne.
5. Regulamin obowiązuje od dnia 13.12.2023 r.